Technologie

  • IT’ers denken onterecht dat ‘hun’ data veilig is

    Bijna een jaar na invoering van de Wet Meldplicht Datalekken zeggen zeven op de tien Nederlandse IT-professionals in overeenstemming met deze wet te handelen. Maar om aan de huidige regelgeving te voldoen, en per 25 mei 2018 ook aan de Europese Privacy Wetgeving (AVG), moeten organisaties het dataverkeer beveiligen.... lees meer

  • Wetsvoorstel Computercriminaliteit III overschrijdt grenzen

    De door de minister van V&J voorgestelde wet voor het hacken van computers van verdachten bevat onvoldoende waarborgen. Er is geen onafhankelijk toezicht geregeld en het ontbreekt aan transparantie. Dat concluderen onderzoekers van het Instituut voor Informatierecht (IViR) van de Universiteit van Amsterdam in een... lees meer

  • Interneteconomie Nederland goed voor 345.000 banen

    De ‘digitale economie’ is goed voor 345.000 banen, gelijk aan 4,4% procent van de totale werkgelegenheid, en groeit jaarlijks met 7 tot 9%. De digitale infrastructuur maakt Nederland tot een aantrekkelijk vestigingsland. Daarop duidt een rapport door Deloitte, opgesteld in opdracht van onder andere... lees meer

  • Identity management in de cloud: redding voor de financiële sector

    Door Kevin Gorissen – Banken en verzekeraars liggen onder vuur: ze worden steeds vaker aangevallen door hackers en hebben te maken met malware, virussen en ransomware-infecties. Niet alleen organisaties zelf, ook medewerkers en (zakelijke) klanten zijn het slachtoffer van deze pogingen om data afhandig te... lees meer

  • Microsoft partnert met OpenAI

    Microsoft gaat een partnerschap aan met OpenAI, een door vooraanstaande tech-innovators opgerichte non-profit onderzoeksorganisatie voor kunstmatige intelligentie. De samenwerking is gericht op significante vorderingen op het gebied van KI.   Beide partijen willen de democratisering van kunstmatige intelligentie... lees meer

  • Pakweg helft organisaties onderbouwt beslissingen met data

    Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief over de opbrengst: een hogere klanttevredenheid en groei van de omzet. Toch wordt minder dan de helft van de organisatiebesluiten onderbouwd met inzichten uit data. Daarop duidt onderzoek door de Data Driven Marketing Association... lees meer

  • BT investeert in diensten die cloud-overstap vereenvoudigen

    BT gaat versneld investeren in dynamische netwerkdiensten door een aantal technologieën te integreren waarmee klanten eenvoudiger, sneller en veiliger kunnen overstappen op een cloud-gebaseerd IT-consumptiemodel. De diensten zijn gebaseerd op technologie van de leverancier en zijn partners. Zo wordt Nuage... lees meer

  • Groei vraag IT’ers zwakt af

    Ofschoon de vraag naar IT-ers nog steeds groeit, neemt deze groei wel sterk af. In het derde kwartaal van dit jaar steeg de vraag naar hoogopgeleide professionals met 5% ten opzichte van 2015, terwijl in dat jaar de vraag nog met 60% steeg ten opzichte van 2014. Daarop duidt een analyse van recruitmentbureau Yacht. Er... lees meer

  • Vogelbewegingen voorspellen met big data

    Eind oktober werkten vijf teams met data scientists tijdens de Schiphol Data Science Hackathon met diverse datasets van de luchthaven om tot innovatieve inzichten te komen. De data scientists konden aan de slag met datasets van onder meer de vogelradar en de baggagestromen op de luchthaven. Daaruit kwamen verschillende... lees meer

  • IT-beveiligers hebben moeilijke gesprekken met management na incidenten

    IT-beveiligingsprofessionals zijn zelfverzekerd over hun vakgebied, maar ervaren gesprekken met het senior management regelmatig als ongemakkelijk. Hierop duidt Europees onderzoek in opdracht van Palo Alto Networks. Security professionals staan onder zware druk door de stijgende aandacht voor cybersecurity, is de... lees meer

Van onze partners

Magazines

BaaS nr 2 2016


Leiderschap is een proces waarbij een individu een groep beïnvloedt om een bepaald doel te bereiken. Vaak is dit iemand die een hoge positie heeft, maar dit is in een tijdperk waarin consument en ‘eindgebruiker’ steeds vaker de zelf aan de knoppen zitten geen wetmatigheid. Hedendaagse leiders kijken verder dan hun eigenbelang en het kortetermijnbelang van hun organisatie. Die stimuleren het innovatieve vermogen, staan open voor nieuwe samenwerkingsvormen en creatief talent. Juist de aankomende generatie zoekt immers meer naar authenticiteit en zingeving in het werk, wat vraagt om een andere manier van (bij)sturen. De leider van de toekomst staat in verbinding met de grotere context en brengt daarin alle belangen in balans.


Naar alle magazines