sourcing

Universiteit en verzekeraar samen in big data en innovatie

Verzekeraar VIVAT en de Rotterdam School of Management (RSM, behorend tot de Erasmus Universiteit) hebben een overeenkomst gesloten voor gezamenlijk onderzoek, onderwijs en werving op het gebied van ‘digital business’.

Onder de overeenkomst valt creatie van een promotieplaats, terwijl VIVAT getalenteerde RSM-studenten de kans biedt onderzoek te doen naar data-analyse en digital business development. De onderzoeksresultaten zullen de verzekeraar helpen zijn digitale bedrijfsmodellen en platforms te innoveren.
 
De ondertekende overeenkomst vloeit voort uit een eerdere geslaagde samenwerking tussen RSM en een van VIVAT's online merken, aldus universitair hoofddocent Ting Li van RSM, die de onderzoekssamenwerking leidt. Verzekeraars zijn betrekkelijk laat met digitalisering, maar digitale innovaties zullen er waarschijnlijk voor zorgen dat consumenten meer keuze en betere service krijgen tegen lagere prijzen. VIVAT heeft een start gemaakt met die digitale transformatie en de onderzoeksexpertise van RSM kan die verandering ondersteunen, aldus Ting.

De promovendus die in het kader van deze samenwerking wordt aangesteld, gaat onderzoek doen naar een van de grote uitdagingen voor VIVAT in de digitale economie: het volgen en analyseren van de interactie van klanten met de organisatie via allerlei digitale kanalen. Ook de vraag hoe deze kennis vervolgens kan worden omgezet in services en producten afgestemd op de behoeften van individuele klanten komt aan de orde.
 
Tijdens de samenwerking zal VIVAT ook meerdere stageplekken beschikbaar maken voor studenten Business Information Management van RSM. Het partnerschap tussen VIVAT en RSM omvat daarnaast ook nog werving van talentvolle studenten.
 
“Deze langetermijnsamenwerking past heel goed bij de traditie -en ambitie- van RSM om vraagstukken uit de praktijk aan te pakken door middel van een partnerschap”, zegt Steef van de Velde, decaan van RSM. “Ik kijk ernaar uit om te zien hoe onze onderzoeksexpertise VIVAT gaat ondersteunen bij hun transitie naar digitale dienstverlener.”
             
“Wij [willen] het leven van onze klanten gemakkelijker maken en hen producten en diensten aanbieden die passen bij hun persoonlijke levensstijl”, zegt Ron van Oijen, CEO van VIVAT. “Je ontkomt er niet aan om hiervoor innovatieve oplossingen gebaseerd op ‘data analytics’ te ontwikkelen. Uiteraard zonder de privacy van onze klanten uit het oog te verliezen. Vanuit VIVAT zetten we hoog in om onze medewerkers experts te maken op het gebied van ‘smart data’. Daarom werken wij graag samen met verschillende gerenommeerde universiteiten en hogescholen.”

ADVERTORIAL

Master Data Management Summit



Please join us for the EMEA MDM 360 Summit of our partner Informatica in Amsterdam, a full day conference that brings together the world’s largest vendor user community for Master Data Management and Data Governance.



State-of-the-Art CEO



Palo Alto Networks and ICT Media have published a guide for the C-suite that includes advice and cybersecurity best practices from CEOs, CISOs, lawyers, consultants and government officials.

Get your free copy.

Van onze partners

Magazines

CIO nr 2 - Data & Information


De juiste informatie is de sleutel naar hogere prestaties. Tweevoudig winnaar van de CIO of the Year Award, Aloys Kregting (AkzoNobel), zei het enkele jaren geleden al: de waarde van informatie is eigenlijk het enige waar je als CIO echt wakker van zou moeten liggen. Data en informatie zijn, in combinatie met slimme algoritmes en krachtige technologieën, bovendien de basis voor een digitale transformatie. Daar hoort ook leiderschap bij: het management moet laten zien dat het zelf over de vaardigheden beschikt om besluiten op basis van data te nemen. Dat impliceert dat de leidinggevenden data als een belangrijke asset moeten zien, die groei, efficiëntie, wendbaarheid en innovatie aandrijft.


Naar alle magazines