technologie

Machine-learning van de plank voor geavanceerde data analytics

Leverancier van informatietechnologie Unisys voegt een oplossing toe aan zijn platform voor data-analyse waarmee organisaties veranderingen in marktomstandigheden kunnen voorspellen zodat ze daar snel op kunnen reageren.

Deze 'Machine-learning-as-a-Service' combineert een database van machine learning-algoritmes met een suite aan beproefde methodologieën en processen die belangrijke details en inzichten uit gegevens van klanten analyseren en beschikbaar maken in vooraf gedefinieerde rapportages. Deze bieden klanten voorspellingen over de ontwikkeling in markt- en bedrijfsomstandigheden en geven advies over acties  om de besluitvorming te ondersteunen.

“Unisys Machine-Learning-as-a-Service maakt niet alleen voorspellende analytics mogelijk, het helpt organisaties ook om hun bedrijfsprocessen te transformeren en optimaliseren. Met de ongeëvenaarde combinatie van ervaren data scientists en expertise in uiteenlopende marktsectoren kan Unisys een uniek inzicht bieden in de bedrijfssituatie van onze klanten en bijdragen aan een transformatie om zakelijke successen tot een nieuw niveau te tillen”, aldus Rod Fontecilla, vice president en wereldwijd verantwoordelijk voor Analytics bij Unisys.

Machine learning is een type artificiële intelligentie waarmee computersystemen zich voortdurend kunnen optimaliseren zonder menselijke tussenkomst. Met algoritmes die telkens opnieuw lessen trekken uit nieuwe data, kunnen machine-learning-systemen patronen herkennen en verborgen inzichten blootleggen zonder hiervoor expliciet geprogrammeerd te zijn.

Dankzij deze intelligentie om complexe berekeningen dynamisch en herhaaldelijk toe te passen op grote hoeveelheden gegevens, kunnen organisaties situaties beter inschatten én anticiperen op toekomstige omstandigheden.

De oplossing van Unisys maakt gebruik van agile ontwikkelprincipes om klanten te helpen bij het begrijpen van en werken met hun data. In een eerste fase wordt een ‘proof-of-concept’ gebouwd, waarbij data scientists van de leverancier samenwerken met de zakelijke experts bij de klant om beschikbare data te identificeren en een algemeen inzicht te krijgen in de bedrijfsbehoeften en -doelstellingen. Op basis hiervan implementeert Unisys machine learning -algoritmes om de klantengegevens te analyseren en vervolgens geavanceerde data analytics-modellen te bouwen.

Als de ‘proof-of-concept’ slaagt, kan de productiefase ingaan terwijl het analytische framework uitgebreid en geformaliseerd wordt, terwijl extra gegevens en voorspellende modellen kunnen worden toegevoegd.

Fontecilla: “Dit dynamische en iteratieve proces helpt klanten om eerder inzicht te krijgen in ontwikkelingen, en helpt hen nieuwe vragen te formuleren en te beantwoorden vanuit hun data, zonder hierin veel te moeten investeren.”

ADVERTORIAL

Master Data Management Summit



Please join us for the EMEA MDM 360 Summit of our partner Informatica in Amsterdam, a full day conference that brings together the world’s largest vendor user community for Master Data Management and Data Governance.



State-of-the-Art CEO



Palo Alto Networks and ICT Media have published a guide for the C-suite that includes advice and cybersecurity best practices from CEOs, CISOs, lawyers, consultants and government officials.

Get your free copy.

Van onze partners

Magazines

CIO nr 2 - Data & Information


De juiste informatie is de sleutel naar hogere prestaties. Tweevoudig winnaar van de CIO of the Year Award, Aloys Kregting (AkzoNobel), zei het enkele jaren geleden al: de waarde van informatie is eigenlijk het enige waar je als CIO echt wakker van zou moeten liggen. Data en informatie zijn, in combinatie met slimme algoritmes en krachtige technologieën, bovendien de basis voor een digitale transformatie. Daar hoort ook leiderschap bij: het management moet laten zien dat het zelf over de vaardigheden beschikt om besluiten op basis van data te nemen. Dat impliceert dat de leidinggevenden data als een belangrijke asset moeten zien, die groei, efficiëntie, wendbaarheid en innovatie aandrijft.


Naar alle magazines