sourcing

Bank en DISP samen in identiteitsmarkt

Rabobank en digital identity service provider (DISP) Signicat gaan samen de Nederlandse identiteitsmarkt op met online dienstverlening voor zakelijke klanten. Signicat gaat inlog-, identiteits-, signeer en archiveeroplossingen onder de vlag van Rabo eBusiness bieden. Zakelijke klanten van de bank, zoals energiebedrijven en verzekeraars, kunnen daarmee eenvoudiger digitaliseren.

Het nieuwe aanbod helpt zakelijke klanten hun online dienstverlening gemakkelijker, betrouwbaar en goedkoper vorm te geven en een hogere online conversie te behalen. Consumenten kunnen op verschillende manieren veilig inloggen en vervolgens bijvoorbeeld een contract online ondertekenen. Het product is technisch makkelijk te implementeren met behulp van API-technieken.

Rabobank richt zich in eerste instantie op vijf klantgroepen: energie, telecom, verzekeraars, zorginstellingen en financiële dientverleners. Via de provider kunnen zij bijvoorbeeld gemakkelijk nieuwe klanten registreren, online contracten laten tekenen, of een dashboard voor nota’s of declaraties aanbieden.

De markt voor DISPs is – in het kader van iDIN – per 1 april geopend. Alexander Zwart, manager Online Toegang bij de Rabobank, vertelt dat de bank zelf al een goede uitgangspositie heeft: “Advieskwaliteiten, een groot marktaandeel in de zakelijke markt, operationele diensten en een volwassen verkoopapparaat. Voor het kunnen bieden van techniek en kwalitatieve, veilige productvoering hebben we ervoor gekozen dit niet zelf te ontwikkelen, maar samen te werken met een gevestigde, strategische partij. Signicat heeft een beproefd digital identity service platform dat wordt beschouwd als leidend in de volwassen digital identity-markt van Scandinavie.”

Signicat wil op zijn beurt graag de Nederlandse markt op. “We zijn al geruime tijd als technische provider actief in Scandinavië en willen dat graag naar andere delen van Europa uitbreiden”, zegt CEO Gunnar Nordseth. “Nederland is een nieuwe markt, voor ons daarom heel interessant. De samenwerking met een innovatieve bank als de Rabobank biedt ons de mogelijkheid invulling te geven aan onze ambitie.”

Het platform is zo ontworpen dat het kan worden uitgebreid met additionele diensten, aansluitend op de strategische ambitie van Rabobank om zijn diensten te digitaliseren en zich blijvend te richten op innovatie.

ADVERTORIAL

Master Data Management Summit



Please join us for the EMEA MDM 360 Summit of our partner Informatica in Amsterdam, a full day conference that brings together the world’s largest vendor user community for Master Data Management and Data Governance.



State-of-the-Art CEO



Palo Alto Networks and ICT Media have published a guide for the C-suite that includes advice and cybersecurity best practices from CEOs, CISOs, lawyers, consultants and government officials.

Get your free copy.

Van onze partners

Magazines

CIO nr 2 - Data & Information


De juiste informatie is de sleutel naar hogere prestaties. Tweevoudig winnaar van de CIO of the Year Award, Aloys Kregting (AkzoNobel), zei het enkele jaren geleden al: de waarde van informatie is eigenlijk het enige waar je als CIO echt wakker van zou moeten liggen. Data en informatie zijn, in combinatie met slimme algoritmes en krachtige technologieën, bovendien de basis voor een digitale transformatie. Daar hoort ook leiderschap bij: het management moet laten zien dat het zelf over de vaardigheden beschikt om besluiten op basis van data te nemen. Dat impliceert dat de leidinggevenden data als een belangrijke asset moeten zien, die groei, efficiëntie, wendbaarheid en innovatie aandrijft.


Naar alle magazines