sourcing

ABN AMRO Clearing kiest voor Cognizant

ABN AMRO Clearing, internationaal aanbieder van clearing en financiële dienstverlening, heeft Cognizant geselecteerd als strategisch partner om zijn wereldwijde IT-infrastructuur gereed te maken voor de cloud en de fundering te leggen voor digitale transformatie.

ABN AMRO Clearing (AACB) wil flexibeler kunnen werken en applicaties sneller kunnen zetten. Daarnaast kan de organisatie sneller inspringen op veranderingen in de markt en vermogensinvesteringen en operationele kosten verlagen.

Als onderdeel van het meerjarencontract transformeert Cognizant het operationele IT-systeem binnen AACB, waaronder het handel- en rapportagesysteem vallen. Verder wordt de bestaande IT-infrastructuur gemoderniseerd in Europa, Amerika en de regio Azië-Pacifisch gebied. Cognizant’s Constantly Ready Infrastructure (CRI) raamwerk biedt een hybride cloud, netwerkbeveiligingsbeheer en eindgebruikersdiensten. AACB kan zijn wereldwijde processen gaan standaardiseren en automatiseren om zakelijke gebruikers een betere klantervaring te bieden.

“Aangezien clearing een continue business is met snelle reactietijden, waren we op zoek naar een partner met bewezen expertise die onze complexe IT-infrastructuur wereldwijd kan onderhouden, transformeren en vernieuwen”, zegt Eelko van Leeuwen, CIO bij ABN AMRO Clearing. “Door de ervaring van Cognizant op de kapitaalmarkt, samen met de uitgebreide expertise in het transformeren van een bestaande infrastructuur en het succesvol integreren en beheren van cloud-omgevingen, zijn we ervan overtuigd dat we de juiste partner hebben gekozen.”

ADVERTORIAL

State-of-the-Art CEO



Palo Alto Networks and ICT Media have published a guide for the C-suite that includes advice and cybersecurity best practices from CEOs, CISOs, lawyers, consultants and government officials.

Get your free copy.

Van onze partners

Magazines

CIO nr 2 - Data & Information


De juiste informatie is de sleutel naar hogere prestaties. Tweevoudig winnaar van de CIO of the Year Award, Aloys Kregting (AkzoNobel), zei het enkele jaren geleden al: de waarde van informatie is eigenlijk het enige waar je als CIO echt wakker van zou moeten liggen. Data en informatie zijn, in combinatie met slimme algoritmes en krachtige technologie├źn, bovendien de basis voor een digitale transformatie. Daar hoort ook leiderschap bij: het management moet laten zien dat het zelf over de vaardigheden beschikt om besluiten op basis van data te nemen. Dat impliceert dat de leidinggevenden data als een belangrijke asset moeten zien, die groei, effici├źntie, wendbaarheid en innovatie aandrijft.


Naar alle magazines