Management

  • ‘Factor mens in disruptieve tijden superbelangrijk’

    Innovatie is ‘hot’. Gedreven door technologie zijn economie, markt en samenleving aan grote veranderingen onderhevig. Bedrijven zijn gedwongen daarin mee te gaan om te kunnen overleven. Volwassen geworden technologie opent een scala aan nieuwe mogelijkheden en vormt tegelijk een bedreiging voor de bestaande... lees meer

  • Jerry Brouwer, (DSI): In twee maanden geautomatiseerde afhandeling bankiersklachten

    Door een politiek besluit valt de Bankierseed in Nederland sinds april vorig jaar onder het tuchtrecht. De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) vroeg stichting DSI de complete klachtafhandeling voor zijn rekening te nemen. Met grote aandacht voor beveiliging en gebruiksvriendelijkheid. DSI had slechts twee maanden... lees meer

  • Daniël Ropers (bol.com) is ICT Personality 2016

    Directeur van bol.com Daniël Ropers is dit jaar de ICT Personality. Deze eretitel van Nederland ICT en ECP | Platform voor de Informatie Samenleving werd hem toegekend op de Avond van de Digitale Economie. Volgens de jury is Ropers een “ware ambassadeur voor de digitale economie”. Daarnaast ontvingen... lees meer

  • Digitalisering populair bij management, beveiliging en organisatie liggen dwars

    Leidinggevenden committeren zich massaal aan digitale businessmodellen en zien de cloud als belangrijkste middel om dit mogelijk te maken. Zorgen over de veiligheid en een gebrekkige organisatorische uitvoering, veroorzaakt door een gebrek aan wendbaarheid, vormen echter een rem op hun ambitie. Daarop duidt onderzoek... lees meer

  • René Steenvoorden digitaal leider Randstad

    Oud-CIO van Rabobank René Steenvoorden start per 2 september als Chief Digital Officer van Randstad. Hij gaat bij de staffing & recruiting-gigant werken in een totaal nieuwe rol, die is gericht op de internationale uitrol van de digitale strategie. Naast de digitale focus vervult Steenvoorden tevens de... lees meer

  • Een op de vijf managers neemt digitaal voortouw

    Slechts een op de vijf leidinggevenden toont digitaal leiderschap en baseert zich op data bij beslissingen en opereert op transparante wijze. Een groot deel van de beslissers bij organisaties is dus niet klaar voor het digitale tijdperk en laat daardoor allerlei kansen lopen. Daarop duidt onderzoek in opdracht van... lees meer

  • Nieuwe opleiding tot growth hacking

    Net afgestudeerde marketers, developers, designers en data-analisten kunnen in een half jaar 'growth hacker' worden bij de Growth Hackers Society, die trainingen verzorgt. Studenten zetten een daadwerkelijk growth hacking-project op bij een bedrijf. Volgens de organisatie ligt zo een baan bijj toekomstige... lees meer

  • Neem je mobiliteitsstrategie eens onder de loep

    Door Michael Maas – Mobiel werken heeft vele voordelen: je kunt beter en sneller informatie delen, je productiviteit gaat omhoog en je werkt een stuk flexibeler. Hier staat echter tegenover dat organisaties veel meer toestellen, maatwerk-apps en data moeten beheren, en tegelijkertijd grip moeten houden op de... lees meer

  • Meerderheid CIO’s maakt zich zorgen over toekomst

    Zeven op de tien CIO’s zijn bezorgd dat toekomstige bedrijfsgroei zwakheden in de traditionele IT-operations en -infrastructuur zal blootleggen. Ze zijn ook bezorgd dat de kennis van IT-personeel op lange termijn niet voldoende is voor het moment waarop technologie een integraal onderdeel wordt van de... lees meer

  • Bedrijven benutten cloud-gebaseerde HR-toepassingen onvoldoende

    Organisaties die cloud computing inzetten met als doel de HR-afdeling te transformeren en alle beschikbare, relevante data bij hun besluitvorming betrekken, beperken zich vaak tot aanschaf van de noodzakelijke technologie om cloud-gebaseerde toepassingen mogelijk te maken. Een concrete visie over de toekomst van HR en... lees meer

Advertorial


Van onze partners

Magazines

BoardroomIT - Digital Vision & Innovation


Boardroom IT gaat dieper in op ‘digital vision’. Want veel bedrijven en instellingen staan voor een transformatie naar een digital enterprise’, of zijn daar al mee doende. Maar ligt daar een echte visie aan ten grondslag waar de organisatie naar toe wil? De valkuil is om uit te blijven gaan van digitalisering van bestaande producten en processen. Nieuwe technologie kan voor elke organisatie nieuwe mogelijkheden en kansen brengen – als die kennis tenminste beschikbaar is. Heeft uw organisatie een ‘digital vision’?


Naar alle magazines