Management

  • CIODAY 2016: IT zorgt voor doorbraken

    ‘Breakthrough’. Het was het centrale thema van CIODAY 2016. In een overvolle Beurs van Berlage hoorden en zagen CIO’s hoe IT voor ingrijpende veranderingen zorgt. En hoe organisaties met de slimme inzet van IT tot doorbraken komen. Het was ook een belangrijk criterium bij de verkiezing van de CIO van... lees meer

  • Ron van Kemenade (ING) CIO of the Year 2016

    Ron van Kemenade dankte de prijs aan zijn cruciale rol in de baanbrekende digitale ontwikkeling van ING. “Met zijn focus op technologie legt hij de basis voor een geheel nieuwe organisatie, waarvan de contouren zich inmiddels beginnen af te tekenen”, motiveerde juryvoorzitter Bernhard van Oranje de keuze.... lees meer

  • Grote verschillen in digitaal leiderschap in Europa

    Er bestaan grote verschillen tussen Europese landen in de omarming van digitaal leiderschap. Terwijl twee op de vijf Duitse bedrijven inzetten op digitale transformatie is dat in het VK slechts een op de honderd bedrijven. Hierop duidt onderzoek van SAP in samenwerking met Oxford Economics.   De onderzoekers... lees meer

  • Is kunstmatige intelligentie de motor van economische groei?

    Door Mark Wiermans en Dennis Kersten – De economische groei vlakt af en ook de arbeidspopulatie krimpt. Is het einde van de groei bereikt? De potentie van kunstmatige intelligentie schetst een compleet ander beeld. Steeds meer bedrijven benutten de voordelen van artificial intelligence of AI. Toch gaat de impact... lees meer

  • Baas blijft bij

    Nederland blijft tot de Europese top 5 op innovatiegebied in Europa behoren, althans volgens de meest recente editie van de European Innovation Scoreboard. Ons land promoveert van de groep Strong Innovators naar de groep Innovation Leaders. Maar waar zijn we nou zo goed in? Vijf gebieden, zo blijkt. Wetenschappers... lees meer

  • ‘Doorbraak IoT vergt veel van bedrijven’

    Verschillende ontwikkelingen dwingen bedrijven tot het aanpassen van hun businessmodellen en het Internet of Things (IoT) is er één van. Dale Kutnick legt uit hoe ingrijpend het IoT kan zijn voor bedrijven en waar ze op moeten letten. Een doorbraak die te vergelijken is met de opkomst van e-commerce... lees meer

  • Oracle: ‘Het IT-landschap verandert significant’

    Bestaat er een volledig geïntegreerde cloud van één leverancier, die plaats biedt aan de kern-IT, terwijl intussen de business bediend wordt met best-in-class-applicaties? En daar bovenop een modern ontwikkel-platform om het plaatje te completeren? Jazeker, aldus René van Stiphout en Tino... lees meer

  • De nieuwe krokodil

    Wie twijfelt er nog aan, na de overwinning van Donald Trump, eerder de uitslag van Brexit en wellicht straks de uitslag bij de verkiezingen in Nederland? De burger, consument, klant heeft de macht gegrepen. Denken vanuit hiërarchie en andere verticale benaderingen van de markt worden door de digitaal gewapende... lees meer

  • Peter Korsten, (IBM) “Technologie is topprioriteit in bestuurskamer”

    De CIO beweegt qua agenda steeds meer in de richting van de CEO. Beide functionarissen hebben inmiddels dezelfde top 5 van prioriteiten. Dat zegt IBM’s denktank-leider Peter Korsten op basis van onderzoek onder 5.247 businessleiders en bestuurders van over de hele wereld. “Technologie staat met afstand... lees meer

  • Op naar de bedrijfskritische multicloud

    Flexibiliteit, snel businessinnovatie realiseren, schaalbaarheid, betalen naar gebruik en verregaande automatisering van IT-beheer: de cloud biedt zowel zakelijk, financieel als technisch veel voordelen. Vraagstukken als dataveiligheid, privacywetgeving, kosten en de complexiteit van de integratie maken dat cloud... lees meer

Van onze partners

Magazines

BaaS nr 2 2016


Leiderschap is een proces waarbij een individu een groep beïnvloedt om een bepaald doel te bereiken. Vaak is dit iemand die een hoge positie heeft, maar dit is in een tijdperk waarin consument en ‘eindgebruiker’ steeds vaker de zelf aan de knoppen zitten geen wetmatigheid. Hedendaagse leiders kijken verder dan hun eigenbelang en het kortetermijnbelang van hun organisatie. Die stimuleren het innovatieve vermogen, staan open voor nieuwe samenwerkingsvormen en creatief talent. Juist de aankomende generatie zoekt immers meer naar authenticiteit en zingeving in het werk, wat vraagt om een andere manier van (bij)sturen. De leider van de toekomst staat in verbinding met de grotere context en brengt daarin alle belangen in balans.


Naar alle magazines