Management

  • Organisaties vrezen immateriële schade, onzekerheid op markten en in politiek

    Bedrijven maken zich in toenemende mate zorgen om de volatiliteit van markten en groeiende politieke risico’s, zoals economisch protectionisme, anti-globaliseringstendenzen en terrorisme. Hierop duidt de zesde editie van jaarlijks onderzoek door verzekeraar Allianz. Onderbrekingen van bedrijfsprocessen... lees meer

  • Zorgen over regulering bovenaan bij beslissers in financiële sector

    Aandacht voor wet- en regelgeving is dit jaar topprioriteit voor beslissers in de financiële sector, waaronder IT-executives. Op de tweede plaats staat datamanagement. Daarop duidt onderzoek van advies- en technologiedienstverlener Synechron en onderzoeksfirma TABB Group. Bijna vier op de tien ondervraagden geven... lees meer

  • Klantenservice wordt onderscheidend element in succes bedrijven

    Exceptionele klantenservice vraagt om een intensieve samenwerking in de gehele organisatie, waarbij medewerkers de juiste tools en training moeten hebben. Kunstmatige intelligentie draagt daarnaast bij aan betere klantervaringen. Dat zegt Salesforce in zijn tweede Annual State of Service-onderzoeksrapport. Door een... lees meer

  • Organisaties moeten vaart maken met digitale transformatie

    Organisaties moeten hun digitalisering versnellen. De tijd voor experimenten op kleine schaal is voorbij, wereldwijde marktontwikkelingen geven organisaties weinig tijd. Daarop duidt de laatste editie van jaarlijks onderzoek van CGI. Ruim zeven op de tien geïnterviewde leiders hecht veel waarde aan de invloed van... lees meer

  • Decentralisatie IT maakt business wendbaar, maar ondermijnt beveiliging

    Een ruime helft van zakelijke beslissers denkt dat het gedaan is met het primaat dat de IT afdeling over informatie en communicatietechnologie heeft. Zij zien technologie losgeweekt worden van IT. Andere afdelingen nemen vaker het voortouw in het gebruik van niet-voorgeschreven technologie. Daarop duidt internationaal... lees meer

  • Een op de drie grote bedrijven wereldwijd niet klaar voor transformatie

    Een derde van grote bedrijven wereldwijd is slecht voorbereid op de digitale transformatie. Zes op de tien bedrijven denken dat ze op de goede weg zijn, en 7% hiervan denkt dat hij klaar is met zijn transformatie. Daarop duidt een uitgebreid onderzoek door researchfirma Ovum. De financiële sector is het meest... lees meer

  • Grote organisaties bezorgd over hun innovatievermogen

    Vier op de tien organisaties in de top 500 van het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid ziet zichzelf niet vooroplopen in het omarmen van nieuwe technologie. De helft hiervan acht de kans groot dat nieuwkomers hun markt gaan verstoren. Daarop duidt een enquête in opdracht van Sogeti. Meer dan de helft (55%)... lees meer

  • CIODAY 2016: IT zorgt voor doorbraken

    ‘Breakthrough’. Het was het centrale thema van CIODAY 2016. In een overvolle Beurs van Berlage hoorden en zagen CIO’s hoe IT voor ingrijpende veranderingen zorgt. En hoe organisaties met de slimme inzet van IT tot doorbraken komen. Het was ook een belangrijk criterium bij de verkiezing van de CIO van... lees meer

  • Ron van Kemenade (ING) CIO of the Year 2016

    Ron van Kemenade dankte de prijs aan zijn cruciale rol in de baanbrekende digitale ontwikkeling van ING. “Met zijn focus op technologie legt hij de basis voor een geheel nieuwe organisatie, waarvan de contouren zich inmiddels beginnen af te tekenen”, motiveerde juryvoorzitter Bernhard van Oranje de keuze.... lees meer

  • Grote verschillen in digitaal leiderschap in Europa

    Er bestaan grote verschillen tussen Europese landen in de omarming van digitaal leiderschap. Terwijl twee op de vijf Duitse bedrijven inzetten op digitale transformatie is dat in het VK slechts een op de honderd bedrijven. Hierop duidt onderzoek van SAP in samenwerking met Oxford Economics.   De onderzoekers... lees meer

Van onze partners

Magazines

CIO nr 6 - IT & Communication


De laatste editie van CIO Magazine 2016 zoomt dieper in op het fenomeen van een optimale verbondenheid: intern, met partners, klanten, patiënten, tussen apparaten (IoT), binnen ketens en ecosystemen. Daarbij wordt tevens de nodige aandacht besteedt aan digitale architectuur. Componenten als cloud, netwerk, datacenter, applicaties en datamanagement moeten namelijk wel in samenhang worden geadresseerd.


Naar alle magazines