Management

  • Werknemer zit vast aan technologie uit de jaren ’90

    Ondanks dat technologische vernieuwingen het leven van consumenten de afgelopen twintig jaar ingrijpend hebben getransformeerd, gaan de vernieuwingen die informatie en communicatietechnologie brengt aan de meeste organisaties voorbij. De meeste werknemers doen het grootste deel van hun werk met de technologie van... lees meer

  • Zes op de tien bedrijven lijken noodzaak eigen transformatie te ontkennen

    Een meerderheid van bedrijven heeft te maken met een gebrek aan interne overeenstemming, adequate kennis of culturele weerstand tegen transformatie. De technologische beperkingen van individuele organisaties maken het alleen maar moeilijker om een digitale transformatie te vervolmaken. Daarop duidt wereldwijd onderzoek... lees meer

  • Betere afstemming CFO en CIO nodig voor financiële transformatie

    Betere afstemming tussen CFO’s en CIO’s is cruciaal voor een succesvolle financiële transformatie. Gestandaardiseerde oplossingen in de cloud worden weliswaar gezien als een antwoord op allerlei op maat gemaakte legacy-systemen, maar CFO's hebben wel twijfels vanwege frequent veranderende... lees meer

  • Mensen belangrijker dan machines, aldus onderzoek

    Meer dan negen op de tien managers zeggen onvoldoende capaciteit te hebben om relevant te blijven in de digitale wereld. Daarop duidt onderzoek in opdracht van Cognizant en de Economist Intelligence Unit. Meer dan de helft van de organisaties zet cross-functionele teams in om hun digitale middelen te versterken en ruim... lees meer

  • Data naar het hart van de business brengen

    “We staan aan de start van diepgaande veranderingen. De manier waarop we zakendoen gaat veranderen. We moeten nadenken over onze eigen verandering…” zo opent Alan Duncan, research director Data and Analytics bij Gartner, het Jaarcongres Information Management. Hij focust dan ook vooral op mensen en... lees meer

  • Reinoud Reynders, UZ Leuven: ‘Meedenken over de data’

    In de medische sector neemt de hoeveelheid data enorm toe. Dat vraagt volgens Reinoud Reynders, IT-manager Infrastructure & Operations van het Universitair Ziekenhuis Leuven, om een centrale infrastructuur die recht doet aan de behoeften van onderzoekers, medici en patiënten. Op 26 mei is Reynders gastspreker... lees meer

  • De vier pijlers van Aegon

    Jos van der Have, Business Information Manager bij Aegon, gaat tijdens het Jaarcongres Information Management in op de wens van deze verzekeraar om een digitaal klantbedrijf te worden, waar de klant zelf aan het stuur zit. Daartoe zet Aegon data om naar kennis over de klant. Dit proces wordt versneld door de toename... lees meer

  • Steeds meer CEO’s nemen de leiding in digitalisering

    Pakweg de helft van de CEO's verwachten dat hun sector op zijn minst aanzienlijk of onherkenbaar zal veranderen door digitale transformatie. CEO's vinden digitalisering nu belangrijk genoeg om zelf de leiding te nemen, en kiezen bij delegeren meestal voor de CIO. Daarop duidt onderzoek van Gartner.   Ruim... lees meer

  • CIO’s serieuzer genomen in boardroom, maar veelal bezig met legacy

    Wereldwijd omarmen CIO’s de digitale transformatie om hun organisatieprocessen en -systemen opnieuw uit te vinden. Digitalisering zorgt ervoor dat de invloed van de CIO in de bestuurskamer groter wordt, zegt BT naar aanleiding van de publicatie van een internationaal onderzoek onder ruim 1000 CIO’s. Toch... lees meer

  • Waar blijft InsurTech?

    Door Ronald Jansen – Holland FinTech verzorgt iedere maand een inspirerende meeting met pitches van start-ups die gericht zijn op de financiële wereld. Werkzaam in de verzekeringswereld wil ik mij maandelijks laten verrassen door nieuwe innovatieve oplossingen voor verzekeraars. Maar dit valt nogal tegen.... lees meer

Van onze partners

Magazines

BoardroomIT - Security & Connectivity


Boardroom IT nr 3 besteedt uitgebreid aandacht aan security en connectivity, twee aspecten die nauw met elkaar verbonden zijn. Beveiliging van de digitale omgeving is absolute noodzaak, en niet alleen omdat de wetgever dat voorschrijft. Datadiefstal – vooral als het gaat om gevoelige bedrijfsgegevens, bijvoorbeeld op het vlak van intellectuele eigendom – is aan de orde van de dag. Maar ook de privacy van uw klanten, medewerkers en partners weegt zwaar. Datalekken kunnen grote schade toebrengen aan het klantvertrouwen. Hoe is uw organisatie daarop voorbereid?


Naar alle magazines